Frakt & Leverans

FRAKT OCH LEVERANS

Order som kommer in före kl 12.00 skickas normalt samma dag. Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar för leveranser inom Sverige. Observera dock att det i enstaka fall kan dröja längre och vi reserverar oss för upp till 10 dagars leveranstid. Vi ansvarar inte för skada till följd av att leveranstiderna överskrids men du har däremot rätt att ångra ditt köp vid utökad leveranstid.

Alla beställningar skickas med PostNord inom Sverige.

Leveranstider

Land

Leveranstid

Fraktkostnad

Sverige 1-3 dagar 39 SEK, fri frakt över 599 SEK
Danmark 1-3 dagar 49 - 299 SEK
Finland 2-5 dagar 49 - 299 SEK
Norge 3-10 dagar 49 - 299 SEK
Tyskland 3-7 dagar 49 - 299 SEK
Frankrike 3-7 dagar 49 - 299 SEK
Polen 3-7 dagar 49 - 299 SEK
Åland 3-7 dagar 49 - 299 SEK
Spanien 3-7 dagar 49 - 299 SEK
USA 5-7 dagar 49 - 349 SEK

För leveranstid till andra länder, vänligen kontakta oss.


PostNord Logo

Till brevlådan

PostNord Varubrev 1:a klass

Tar normalt 1 vardag (max 3 vardagar) att nå fram efter att det skickats från vårt lager. Fraktkostnaden är 39 kr (fraktfritt över 599 kr). Dina varor levereras till brevlådan. Varubrev som anses vara för stora för brevlådan lämnas till ditt närmaste utlämningsställe och du får en avisering. Denna skickas som sms om du har angett ditt mobilnummer, annars får du den via mejl.

Till ombud

PostNord MyPack

Tar normalt 1-2 vardagar att nå fram efter att det skickats från vårt lager. Fraktkostnad 39 kr (fraktfritt över 599 kr). Dina varor skickas med Posten MyPack till ett postombud. När paketet har kommit fram till ombudet får du en avisering och kan hämta ditt paket med hjälp av svensk legitimation samt spårningsnummer. Avisering skickas som sms om du har angett ditt mobilnummer, annars får du den via mejl.

Hemleverans

PostNord MyPack Home

När du väljer Hemleverans får du ditt paket levererat ända fram till din dörr inom 1-3 vardagar och du behöver inte vara hemma för att kvittera paketet. Det går även om du bor i ett område som har lantbrevbärare, men då tar det 1-2 dagar extra för leveransen att komma fram. Bor du i lägenhet bär PostNord upp paketet och ställer det utanför din lägenhetsdörr. När ditt paket lämnar vårt lager får du ett mail med en spårningslänk så att du kan spåra ditt paket hela vägen hem till dig.

Portkod

Om du har portkod behöver du uppge den i samband med din beställning för att vi ska kunna leverera paketet till dig, du gör det i rutan ”Kommentar till kundtjänst”. Se gärna till att ditt namn finns med utanför eller innanför porten samt vid din ytterdörr så att chauffören ser det. I det fallet du har porttelefon ringer chauffören dig en gång och då behöver du kunna öppna porten. Har du ett porttelefonnummer skriver du in det under ”Kommentar till kundtjänst” i kassan. Har du samma porttelefonnummer som ditt mobilnummer behöver du fylla i det i samma ruta. Har du en låst port och saknar portkod och porttelefon kan du tyvärr inte välja hemleverans utan kvittens.

OBS! Uppge inte en adress till en postbox då vi inte kan leverera paketet till en sådan adress. Om chauffören inte kan leverera paketet till dig kommer det att gå i retur till vårt lager, och vi kontaktar dig och försöker hitta vad som blivit fel för att sedan leverera paketet igen.

Spåra ditt paket

När vi har skickat din order så får du en leveransbekräftelse via mejl, där hittar du information om leveranstid och spårningsnummer.

Paket inom Sverige som skickats med PostNord kan du spåra här: http://www.postnord.se
Vid leverans till Norge kan du spåra ditt paket här: https://www.posten.no (när paketet ankommit till Norge).

Försändelse-id för paket

Ett paket får alltid ett kolli-id (alt. spårningsnummer) som kan användas för spårning av paketet. Kolli-id hittar du via spårningslänken i leveransbekräftelsen som skickas till din e-postadress så snart paketet har lämnat vårt lager. Med kolli-id kan du spåra ditt paket från att det sorteras av fraktbolaget tills dess att du hämtar ut ditt paket.

Om du inte fått någon avisering men ser via spårningslänken att paketet kommit till ombudet, går det bra att hämta ut paket skickade med Posten med kolli-id och legitimation. Kolli-id/spårningsnummer/löpnummer hittar du i leveransbekräftelsen som skickats till din e-postadress.

Hos ombudet

För att hämta ut din försändelse behöver du din legitimation och det nummer som du hittar i sms- eller e-postaviseringen.

Om du av någon anledning saknar aviseringen går det bra att hämta paket med kolli-id/spårningsnummer/löpnummer och legitimation. Kolli-id/spårningsnummer/löpnummer hittar du i leveransbekräftelsen som skickats till din e-postadress.

Tänk på att du alltid skall kunna visa legitimation vid uthämtning av paket. Endast personen med namnet på paketet får hämta ut det hos ombudet.

Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 150 kr om ett paket ej hämtas ut. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut paketet och därefter returnera paketet.


Leveransförsening

Leveranstiderna kan komma att förlängas då oförutsedda förseningar kan uppstå på vägen. Har du inte mottagit ditt paket inom 10 vardagar efter att du lagt din beställning så hör av dig till oss på info@dogmania.se.

Vi har nästan alla produkter vi säljer i lager. Skulle någon produkt ta slut så kontaktar vi dig via e-post eller telefon. Vi hjälper dig gärna med förslag på likvärdig produkt om sådan finns.

Leverans till Norge

Vid beställning över 350 NOK inkl. fraktavgift tillkommer ev. tullavgift och norsk moms (25%). Vi följer lagen och skickar inte paket som varuprov eller gåva. Observera att Posten i Norge även kan ta ut en avgift för tullhanteringen. Läs mer om avgifterna här: https://www.posten.no/fortolling/motta-fra-utlandet

Så tycker våra kunder