Returer & Byten

RETUR OCH BYTE

Ångerrätt

Som kund har du alltid ångerrätt i 14 dagar enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela Dogmania detta inom 14 dagar från det att du eller ett ombud till dig tagit emot den beställda varan (ångerfristen). Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum du meddelade Dogmania om att du utnyttjat din ångerrätt. Produkten ska returneras väl emballerad i fint skick och i originalkartong.

Om du som kund har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att varan som returneras är mindre värd har Dogmania rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Ångerrätt eller bytesrätt gäller inte för följande:

  • Produkter som har använts eller har skadats.
  • Produkter med hundhår, smuts eller dylikt.
  • Produkter som saknar sitt ursprungliga produktemballage, lappar eller har skadat emballage.
  • Förbrukningsartiklar (t.ex. godis, ben etc.).
  • Halsband med eget tryck
  • Broderade och måttbeställda artiklar

Retur

Alla varor som skickas tillbaka ska vara inslagna och väl paketerade. Returnera alla artiklar med originalförpackning och ev. märkestags och paketera varan så att varans originalförpackning inte skadas. Du får inte tejpa eller klistra något direkt på produktens originalförpackning.

Såhär hanterar du enklast din retur:

  1. Fyll i retursedeln med ordernummer och ditt namn samt anledning till retur.
  2. Lägg retursedeln i paketet.
  3. Tejpa igen paketet och förpacka det noggrant.
  4. Lämna in paketet hos ditt ombud (PostNord eller DHL beroende på vilken transportör som levererade paketet).
Returfraktsedeln är förbetald och debiteras dig med 39 kr (129 kr för burar och bäddar) när varorna kommer i retur till oss.*

OBS! Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer in till oss. Notera kolli-ID på paketet som du sänder i retur till oss och be om kvitto.

Byte

Vi har alltid fri returfrakt vid byte av selar, halsband, täcken, klövjeväskor, skor, dragbälten och kläder. I dagsläget har vi ingen möjlighet att erbjuda kunder fri returfrakt vid byten av andra produkter.

Gör såhär:

  1. Lägg en ny order på hemsidan och skriv ditt nya ordernummer på angiven plats på retursedeln. Du betalar som vanligt för din bytesvara i kassan inklusive frakt (från 39 SEK). Om du upptäcker att varan som du vill byta till har gått upp i pris ber vi dig att lägga ordern och därefter kontakta kundtjänst så kommer vi att korrigera priset åt dig.
  2. Fyll i retursedeln med ordernummer och ditt namn samt anledning till retur.
  3. Lägg retursedeln i paketet.
  4. Tejpa igen paketet och förpacka det noggrant.
  5. Lämna in paketet hos ditt ombud (PostNord eller DHL beroende på vilken transportör som levererade paketet).

OBS! Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer in till oss. Notera kolli-ID på paketet som du sänder i retur till oss och be om kvitto.

Alla varor som skickas tillbaka ska vara inslagna och väl paketerade. Returnera alla artiklar med originalförpackning och ev. märkestags och paketera varan så att varans originalförpackning inte skadas. Du får inte tejpa eller klistra något direkt på produktens originalförpackning.

Saknar du returföljesedel så kan du skriva ut en här.

Återbetalning

Visste du att du kan pausa din faktura vid en retur eller problem med din beställning? Logga bara in på klarna.se eller Klarnas app och klicka på rapportera retur så pausas fakturan tills vi har mottagit och krediterat din retur. Du kan även skjuta upp förfallodatumet.

Din retur registreras av oss inom 5 vardagar.

Om du valt faktura som betalsätt kommer du att få en uppdaterad faktura skickad till din mejl när returen är behandlad. Om du har betalat någon fraktkostnad så kommer den att kvarstå på din faktura. Har din order skickats fraktfritt så kommer fakturan att makuleras. Har du redan betalat in din faktura kommer du att bli kontaktad av Klarna som sköter återbetalningen.

Har du betalat med kort, PayPal eller direktbanksbetalning återbetalas pengarna till det kort eller konto som debiterades vid köpet.

Klarna reserverar sig för att en återbetalning kan ske inom upp till 14 dagar efter registrerad retur men oftast tar det endast några bankdagar.

Reklamation

Vänligen kontakta vår kundservice om du vill reklamera en vara. Observera att din reklamation måste godkännas av vår returavdelning för att dina pengar ska återbetalas. Om det visar sig att felet har orsakats av en annan anledning än given, t.ex. slitage, kommer reklamationen inte att godkännas. Vi kommer då att kontakta dig.

Fellevererad eller saknad vara

Om du saknar en vara eller har fått fel vara levererad ska du anmäla det till Dogmanias kundtjänst inom 5 dagar från dagen du mottagit ditt paket. Meddela vilken vara som saknas eller vad som har blivit fellevererat till Dogmanias kundtjänst så hjälper vi dig.

Skadad vara

Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket är felfria inom 3 dagar från att du har mottagit dem.

Om paketet har blivit skadat vid leveransen ska du anmäla skadan direkt till ditt ombud när du hämtar ut ditt paket eller till transportfirman som levererar ditt paket. Skicka in din felanmälan inom 3 dagar till Dogmanias kundtjänst så hjälper vi dig.

*Returfraktkostnaden är justerad från 59 kr till 39 kr den 5/2-18.
Så tycker våra kunder

DOGMANIA

Dogmania har funnits sedan 2012 och har idag ett stort sortiment av hundleksaker och hundtillbehör för dig som vill ha något utöver det vanliga. Vi försöker alltid att vara först med det senaste och vi letar ständigt efter nya innovativa produkter med det där lilla extra. Vi vill att du som kund ska kunna känna dig trygg med att vi säljer produkter med hög kvalitet, därför väljer vi vårt sortiment med stor omsorg.

NYHETSBREV

Ange din e-post nedan för att ta del av nyheter och erbjudanden


    
Klarna PayPal Mastercard Visa