Returer & Byten

RETUR OCH BYTE
Förlängt öppet köp t.o.m. 10 januari.

Göra en retur

Vi har fri returfrakt på alla varor och du har alltid 30 dagars öppet köp från dagen du tagit emot din vara.

Produkten ska vara i ursprungligt skick och får inte vara använd eller tvättad. Eventuella etiketter måste vara kvar på varan. Vi förbehåller oss rätten att ta ut en avgift på 50 kr om produkten inte returneras helt fri från hår, lukt, smuts eller dylikt.

Gör så här:

  1. Fyll i namn, ordernummer och returorsak här bredvid och lägg lappen i paketet
  2. Klistra fast den medföljande returfraktsedeln på paketet (dölj den gamla etiketten)
  3. Lämna in paketet hos ditt närmaste ombud

Returfrakten är gratis och det tar cirka en vecka för en retur att nå oss och hanteras. Du får alltid en bekräftelse via e-post när vi har hanterat din retur.

Återbetalning
Om du vill returnera en vara så rekommenderar vi dig att pausa fakturan hos Klarna, det gör du enklast i Klarnas app eller på klarna.se. Du får sedan en uppdaterad faktura när vi har registrerat returen.

När och hur uppdateras min betalning efter en retur?
Vi registrerar din retur så fort vi bara kan och korrigerar fakturan. Om du har valt betalsättet faktura och inte har betalat än kommer din faktura att krediteras så snart vi registrerar din retur. Kontakta oss eller Klarna om du vill förlänga förfallodatumet på din faktura.

Har du redan hunnit betala fakturan kommer Klarna att kontakta dig och fråga om vilket konto du önskar ha pengarna insatt på. Håll utkik efter mejlet från Klarna som kommer efter mejlet från oss. Har du betalat med Klarnas Pay with a click-tjänst kommer du inte att behöva uppge några kontouppgifter alls utan pengarna sätts in automatiskt.

Om du har valt att betala via direktbetalning kommer Klarna att sätta in summan till det konto du betalade från, antingen ditt bankkontonummer eller kontot som är knutet till ditt kort. Hur snabbt det går kan variera mellan olika banker. Har du frågor om återbetalning eller kreditering går det jättebra att ringa Klarna på 08-120 120 10, eller mejla på info@klarna.se.

Jag ska returnera en vara. Hur gör jag med fakturan?
Det bästa är att pausa fakturan genom att rapportera till Klarna att du ska göra en retur. När vi har mottagit och registrerat din retur kommer du att få en ny uppdaterad faktura från Klarna. Håll utkik efter den i din mejlkorg. Om du vill förlänga förfallodatumet på din faktura, kontakta Klarna. Om du valt faktura får du en korrigerad faktura via e-post. Har du redan betalt din faktura eller betalt med kort kontaktar Klarna dig angående återbetalning.


Byta vara

Om du vill byta till en annan vara, vänligen lägg en ny beställning. Gör sedan en retur enligt ovan på de varor som du vill skicka tillbaka.

 

Reklamation eller fel vara

Kontakta oss på info@dogmania.se så hjälper vi dig. Beroende på vad det är för produkt så är det inte säkert att du behöver skicka tillbaka varan, kontakta därför oss innan du gör en retur.


Obs! Fri returfrakt gäller endast inom Sverige, vid retur från annat land står kunden själv för returfraktkostnaden.

Så tycker våra kunder