Returer & Byten

RETUR OCH BYTE

Just nu kan det ta lite längre tid för oss att hantera returer, men vi försöker registrera alla inkomna returer inom 14 dagar. Du kan gå in på klarna.se elle i Klarnas app och rapportera att du har gjort en retur, då pausas din faktura tills vi har mottagit returen.

Returfrakten är gratis vid byten men kostar 39 kr vid ångrat köp. Eventuellt belopp dras av vid återbetalning.

Vi accepterar inte returer där varan har hundhår, smuts eller dylikt på sig. Ej heller produkter där ev. etikett eller emballage saknas.

Har du ångrat ditt köp?

Vi ger dig som kund 30 dagars öppet köp. Gäller alla varor med undantag för saker med unika tryck (egendesignade produkter) och tuggben som inte är plomberade. Returfrakten kostar 39 kr vid ångrat köp. 

Vill du byta några varor?

  1. Lägg först en helt ny vanlig beställning på de varor du vill ha istället. Skriv som meddelande i kassan att det gäller ett byte. Om den nya beställningen uppgår till över 599 kr debiteras ingen frakt.
  2. Fyll i namn, ordernummer och returorsak på returföljsedeln och lägg lappen i paketet med varorna du vill returnera. Returfrakten är gratis vid byten.
  3. Klistra fast den medföljande returetiketten på paketet (dölj den gamla etiketten). Lämna in paketet hos ditt närmaste ombud.
  4. Så fort vi fått varorna i retur för din första order så kommer vi korrigera den första fakturan eller göra en återbetalning via Klarna om den första beställningen redan är betald.

Observera att vi inte kan göra byten rakt av. Det kommer alltid behöva skapas en ny beställning på vår hemsida.

Det tar cirka en vecka för en retur att nå oss och hanteras och du får alltid en bekräftelse via e-post när vi har hanterat din retur.

Är något trasigt eller skadat, eller har du fått fel vara?

Kontakta vår kundtjänst på info@dogmania.se så hjälper vi dig innan du skickar tillbaka något. Många problem kan lösas utan att vi behöver ha tillbaka varan.

Återbetalning
Om du vill returnera en vara så rekommenderar vi dig att pausa fakturan hos Klarna, det gör du enklast i Klarnas app eller på klarna.se. Du får sedan en uppdaterad faktura när vi har registrerat returen.

När och hur uppdateras min betalning efter en retur?
Vi registrerar din retur så fort vi bara kan och korrigerar fakturan. Om du har valt betalsättet faktura och inte har betalat än kommer din faktura att krediteras så snart vi registrerar din retur. Kontakta oss eller Klarna om du vill förlänga förfallodatumet på din faktura.

Har du redan hunnit betala fakturan kommer Klarna att kontakta dig och fråga om vilket konto du önskar ha pengarna insatt på. Håll utkik efter mejlet från Klarna som kommer efter mejlet från oss. Har du betalat med Klarnas Pay with a click-tjänst kommer du inte att behöva uppge några kontouppgifter alls utan pengarna sätts in automatiskt.

Om du har valt att betala via direktbetalning kommer Klarna att sätta in summan till det konto du betalade från, antingen ditt bankkontonummer eller kontot som är knutet till ditt kort. Hur snabbt det går kan variera mellan olika banker. Har du frågor om återbetalning eller kreditering går det jättebra att ringa Klarna på 08-120 120 10, eller mejla på info@klarna.se.

Jag ska returnera en vara. Hur gör jag med fakturan?
Det bästa är att pausa fakturan genom att rapportera till Klarna att du ska göra en retur. När vi har mottagit och registrerat din retur kommer du att få en ny uppdaterad faktura från Klarna. Håll utkik efter den i din mejlkorg. Om du vill förlänga förfallodatumet på din faktura, kontakta Klarna. Om du valt faktura får du en korrigerad faktura via e-post. Har du redan betalt din faktura eller betalt med kort kontaktar Klarna dig angående återbetalning. 

Obs! Fri returfrakt vid byten gäller endast inom Sverige, vid retur från annat land står kunden själv för returfraktkostnaden.

Så tycker våra kunder