Returer & Byten

RETUR OCH BYTE

Dessa returvillkor gäller för returer inom Sverige. För övriga länder står du själv för returkostnaden.

Returfrakten kostar 39 kr vid ångrat köp, om du vill byta bjuder vi på returfrakten.

Har du ångrat ditt köp?
Vi ger dig som kund 30 dagars öppet köp. Gäller alla varor med undantag för tuggben och godis som inte är plomberade. Returfrakten kostar 39 kr vid ångrat köp, beloppet dras av vid återbetalning.

Vill du byta några varor?

1. Lägg först en helt ny beställning i vår webshop på de varor du vill ha istället. Om den nya beställningen för bytesvaran understiger 599 kr så debiteras fraktkostnad på 39 kr.
2. Fyll i namn, ordernummer och returorsak på returföljesedeln (om du saknar den kan du ladda ner den här) och lägg lappen i paketet med varorna du vill returnera.
3. Klistra fast den medföljande returetiketten på paketet (dölj den gamla etiketten). Lämna in paketet hos ditt närmaste ombud.
4. När vi har fått varorna i retur så kommer vi att korrigera den första fakturan eller göra en återbetalning via Klarna. Du betalar bara fakturan för de varor du behåller.

Kan jag skriva på returlappen vilken vara jag vill byta till?
Nej, vi kan inte hantera byten genom att du skriver vilken vara du vill byta till på lappen. Det kommer alltid behöva skapas en ny beställning på vår hemsida (detta p.g.a. vi inte kan ändra vara när du betalat med Klarna och eftersom det inte är säkert att varan du vill byta till finns på lager).

Är något trasigt eller skadat, eller har du fått fel vara?
Kontakta då vår kundtjänst på info@dogmania.se så hjälper vi dig innan du skickar tillbaka något. Många problem kan lösas utan att vi behöver ha tillbaka varan.

Varan blev smutsig/hårig när jag provade den på min hund, kan jag lämna tillbaka den ändå?
Vi accepterar inte returer där varan har hundhår, smuts eller dylikt på sig. Vänligen respektera detta och kontrollera noga om det är några hundhår kvar på produkten och avlägsna i så fall dessa.

Jag har kastat lapparna som satt på produkten, kan jag returnera den ändå?
Nej, vi kan tyvärr inte ta emot produkter som saknar de lappar som satt på från början. Har du däremot bara klippt bort dom och sparat dom och varan är oanvänd så går det bra, skicka då med lapparna när du returnerar.

Återbetalning
Om du vill returnera en vara så rekommenderar vi dig att pausa fakturan hos Klarna, det gör du enklast i Klarnas app eller på klarna.se genom att klicka på "rapportera retur". Du får sedan en uppdaterad faktura när vi har registrerat returen.

Återbetalning av fraktkostnad
Vid retur eller byte där hela ordern returneras återbetalas den ursprungliga fraktkostnaden för standardfrakt, fraktkostnad för hemleverans återbetalas ej.

När och hur uppdateras min betalning efter en retur?
Vi registrerar din retur så fort vi bara kan och korrigerar fakturan, vi försöker göra det så fort som möjligt, men då vi har hög belastning så kan det ta upp till 14 dagar. Om du har valt betalsättet faktura och inte har betalat än kommer din faktura att krediteras så snart vi registrerar din retur. Om du vill förlänga förfallodatumet så kan du gå in på klarna.se eller i Klarnas app och göra detta.

Har du redan hunnit betala fakturan kommer Klarna att kontakta dig och fråga om vilket konto du önskar ha pengarna insatt på. Håll utkik efter mejlet från Klarna som kommer efter mejlet från oss. Har du betalat med Klarnas Pay with a click-tjänst kommer du inte att behöva uppge några kontouppgifter alls utan pengarna sätts in automatiskt.

Om du har valt att betala via direktbetalning kommer Klarna att sätta in summan till det konto du betalade från, antingen ditt bankkontonummer eller kontot som är knutet till ditt kort. Hur snabbt det går kan variera mellan olika banker. Har du frågor om återbetalning eller kreditering går det jättebra att ringa Klarna på 08-120 120 10, eller mejla på info@klarna.se.

Jag ska returnera en vara. Hur gör jag med fakturan?
Det bästa är att pausa fakturan genom att rapportera till Klarna att du ska göra en retur. När vi har mottagit och registrerat din retur kommer du att få en ny uppdaterad faktura från Klarna. Håll utkik efter den i din mejlkorg. Om du vill förlänga förfallodatumet på din faktura, kontakta Klarna. Om du valt faktura får du en korrigerad faktura via e-post. Har du redan betalt din faktura eller betalt med kort kontaktar Klarna dig angående återbetalning. 

Obs! Fri returfrakt vid byten gäller endast inom Sverige, vid retur från annat land står kunden själv för returfraktkostnaden.

Så tycker våra kunder