Leveranser
Vad har ni för leveranstid?
Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar för leveranser inom Sverige och 2-7 dagar för övriga länder. Observera dock att det i enstaka fall kan dröja längre och vi reserverar oss för upp till 10 dagars leveranstid.
Beställningvaror har normalt sett något längre leveranstid än normalt.
Vilka leveransmetoder kan jag välja på?
Vi skickar med PostNord varubrev och DHL.
Var är min beställning?
Du kan spåra din order med hjälp av spårningslänken i din leveransbekräftelse. Beroende på säsong kan det ta lite längre tid än vanligt för fraktbolagen att hantera leveranserna (exempelvis under Black Friday och jul). Detta är helt normalt.
Köp och returer
Hur gör jag en retur?
Om du vill returnera en produkt så kontaktar du kundsupporten via e-post på hello@dogmania.se för att få en retursedel. Förpacka det du vill skicka tillbaka och fäst retursedeln på paketet. Lämna sedan in det hos närmsta ombud enligt retursedeln.
Registrera sedan din retur genom att logga in på dina sidor.
Returfrakten kostar 79 kr inom Sverige och dras av från din återbetalning. Vid byte bjuder vi på returfrakten, tidigare fraktkostnader återbetalas ej.
Var noga med att återställa produkten till ursprungligt skick när du skickar tillbaka den. Om produkten tex har mycket djurhår eller smuts som kräver att vi behöver rengöra den för att kunna sälja den på nytt, kommer en avgift på 99 kr att dras av från det återbetalningsbara beloppet.
Det kan ta upp till tre veckor innan returen har blivit hanterad och återbetald.
Mer info om returer och byten hittar du här 👈
Hur byter jag till en annan storlek?
För att göra ett byte behöver du lägga en ny order på vår hemsida i samband med att du skickar tillbaka det du inte vill behålla. (Läs mer under "Hur gör jag en retur?" ovan.) Vid byten behöver du inte betala någon returfrakt.
Fraktkostnad på din nya order tillkommer som vanligt om beloppet är under 1500 kr.
Får jag tillbaka mellanskillnaden om jag gör ett byte på en nedsatt vara?
Om du köpt en vara på kampanj eller nedsatt pris och sedan vill byta, så blir du återbetalad för mellanskillnaden om du köpte bytesvaran till ordinarie pris, detta med förutsättning att bytesvaran också ingick i kampanjen eller hade ett nedsatt pris när den ursprungliga beställningen gjordes.
Observera att justeringen görs först vid returhanteringen, d.v.s. när vi mottagit din retur och hanterat denna.
Hur gör jag en reklamation?
Om din vara visar sig ha ett ursprungligt fel eller inte motsvarar produktbeskrivningen, kan det vara ett reklamationsärende. Skicka bild och beskrivning av problemet till hello@dogmania.se så tar vi det vidare.
Kan jag ändra något i min lagda beställning?
Det går inte att ändra eller lägga till något i en slutförd beställning. Om du upptäcker att du beställt fel storlek eller vill lägga till fler produkter kan du så snart du kan kontakta kundtjänst via mejl på hello@dogmania.se så kan vi avbryta ordern, såvida den inte hunnit bli hanterad.
Efter att vi annullerat ordern kan du lägga en ny beställning på det du hade tänkt. Det finns ingen garanti att vi har möjlighet att avbryta en order innan den skickas. Vi tar inte ansvar för eventuella felbeställningar.
Jag har skrivit fel adress, går det att ändra?
Om du upptäcker att du skrivit in fel adress eller någon annan kontaktuppgift bör du kontakta kundtjänst så snart du kan via mejl på hello@dogmania.se.
Vi kan inte garantera att vi hinner avbryta ordern eller ändra adressen innan beställningen har skickats. Om beställningen har skickats till fel adress och du inte har möjlighet att hämta ut leveransen kan du låta den gå i automatisk retur och lägga en ny beställning till rätt adress.
Observera att det alltid tillkommer en avgift för ej uthämtade paket på minst 150 kr. Beloppet dras av från det returnerade beloppet vid returhanteringen.
Vi tar inte ansvar för felskrivningar av kontaktuppgifter så var alltid noga med att skriva in rätt adress innan du slutför köpet så att paketet hamnar rätt.
Var hittar jag era policyer?
Du hittar alla policyer längst ner på sidan, eller här:
Produktfrågor
När får ni påfyllning av lager?
Vi får kontinuerligt påfyllning av varor som är slut i lager.
Vi kan tyvärr inte svara på frågor om exakta datum för påfyllning av en produkt.
Var hittar jag storleksguiderna?
Storleksguiden för varje artikel visas om du klickar på "Storleksguide" ovanför storleksalternativen på produktsidan.
För att hitta rätt storlek på selar och täcken behöver du oftast veta hundens mått runt bröstkorgen och runt halsen. Kontakta oss gärna via mejl, hello@dogmania.se om du behöver hjälp att välja rätt storlek efter att du har mätt hunden.
Hur gör jag om jag är osäker på passformen på en produkt?
Det går alltid bra att beställa hem produkter och prova om du är osäker på passform, modell eller storlek och sedan returnera produkten om den inte skulle passa.
Du hittar storleksguider på respektive produktsida om du klickar på "Storleksguide" ovanför storleksalternativen.