Den här webbplatsen har begränsat stöd för din webbläsare. Vi rekommenderar Edge, Chrome, Safari eller Firefox.

- Fri frakt över 1 500 kr - Snabb leverans - Stort utbud

Varukorg 0

Inga produkter tillgängliga

Passar med
Totalt Gratis
Frakt, moms och rabatter beräknas i kassan

FAQ

Här hittar du svar på vanliga frågor som ställs till oss. Undrar du något så hittar du troligtvis svaret på din fråga här, annars är du välkommen att kontakta oss via formuläret längst ner.

Leveranser

Vad har ni för leveranstid?

Order som kommer in före kl 12.00 skickas normalt samma dag. Normal leveranstid är 2-7 arbetsdagar för internationella leveranser. Observera dock att det i enstaka fall kan dröja längre och vi reserverar oss för upp till 10 dagars leveranstid.

Just nu har vi tyvärr längre leveranstider än normalt p.g.a. att vi genomför en lagerflytt, men gör vårt bästa för att din beställning ska skickas så snart som möjligt!

Vilka leveransmetoder kan jag välja på?

Vi skickar med PortNord varubrev och UPS.

Var är min beställning?

Du kan spåra din order med hjälp av spårningslänken i din leveransbekräftelse. Beroende på säsong kan det ta lite längre tid än vanligt för fraktbolagen att hantera leveranserna (exempelvis under Black Friday och jul). Detta är helt normalt.

Köp och returer

Hur gör jag en retur?

Om du vill returnera något förpackar du noga produkten/produkterna och skickar till:

Dogmania
Kompanigatan 7
553 05 Jönköping
Sverige

Skriv "RETUR" tydligt på paketet och lämna in hos ditt närmaste ombud. Du står själv för returfrakten från Norge. Övriga fraktkostnader återbetalas ej.

Registrera gärna din retur för snabbare hantering genom att logga in på dina sidor.

Mer info om returer och byten hittar du här 👈

Hur byter jag till en annan storlek?

För att göra ett byte behöver du lägga en ny order på vår hemsida i samband med att du skickar tillbaka det du inte vill behålla. Du står själv för returfrakten från Norge.

Får jag tillbaka mellanskillnaden om jag gör ett byte på en nedsatt vara?

Om du köpt en vara på kampanj eller nedsatt pris och sedan vill byta, så blir du återbetalad för mellanskillnaden om du köpte bytesvaran till ordinarie pris. Observera att justeringen görs först vid returhanteringen, d.v.s. när vi mottagit din retur och hanterat denna.

Hur gör jag en reklamation?

Om din vara visar sig ha ett ursprungligt fel eller inte motsvarar produktbeskrivningen, kan det vara ett reklamationsärende. Skicka bild och beskrivning av problemet till hello@dogmania.se så tar vi det vidare.

Kan jag ändra något i min lagda beställning?

Det går inte att ändra eller lägga till något i en slutförd beställning. Om du upptäcker att du beställt fel storlek eller vill lägga till fler produkter kan du så snart du kan kontakta kundtjänst via mejl på hello@dogmania.se så kan vi avbryta ordern, såvida den inte hunnit bli hanterad.

Efter att vi annullerat ordern kan du lägga en ny beställning på det du hade tänkt. Det finns ingen garanti att vi har möjlighet att avbryta en order innan den skickas. Vi tar inte ansvar för eventuella felbeställningar.

Jag har skrivit fel adress, går det att ändra?

Om du upptäcker att du skrivit in fel adress eller någon annan kontaktuppgift bör du kontakta kundtjänst så snart du kan via mejl på hello@dogmania.se.

Vi kan inte garantera att vi hinner avbryta ordern eller ändra adressen innan beställningen har skickats. Om beställningen har skickats till fel adress och du inte har möjlighet att hämta ut leveransen kan du låta den gå i automatisk retur och lägga en ny beställning till rätt adress.

Observera att det alltid tillkommer en avgift för ej uthämtade paket på minst 150 kr. Beloppet dras av från det returnerade beloppet vid returhanteringen.

Vi tar inte ansvar för felskrivningar av kontaktuppgifter så var alltid noga med att skriva in rätt adress innan du slutför köpet så att paketet hamnar rätt.

Var hittar jag era policyer?

Du hittar alla policyer längst ner på sidan, eller här:

Köpvillkor

Fraktpolicy

Återbetalningspolicy

Integritetspolicy

Produktfrågor

När får ni påfyllning av lager?

Vi får kontinuerligt påfyllning av varor som är slut i lager.

Vi kan tyvärr inte svara på frågor om exakta datum för påfyllning av en produkt.

Just nu pågår en lagerrensning så det kan dröja innan vissa varor fylls på som det brukar.

Var hittar jag storleksguiderna?

Storleksguiden för varje artikel visas om du klickar på "Storleksguide" ovanför storleksalternativen på produktsidan.

För att hitta rätt storlek på selar och täcken behöver du oftast veta hundens mått runt bröstkorgen och runt halsen. Kontakta oss gärna via mejl, hello@dogmania.se om du behöver hjälp att välja rätt storlek efter att du har mätt hunden.

Hur gör jag om jag är osäker på passformen på en produkt?

Det går alltid bra att beställa hem produkter och prova om du är osäker på passform, modell eller storlek och sedan returnera produkten om den inte skulle passa.

Du hittar storleksguider på respektive produktsida om du klickar på "Storleksguide" ovanför storleksalternativen.

Hittar du inte svar på din fråga? Skriv till oss här!

Fält markerade med asterisk (*) är obligatoriska.